top of page

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

  • Instagram Clean Grey
  • Facebook Clean Grey
  • LinkedIn Clean Grey

Brand name; how it started


Kaffepausene på familiehytta er best!

Coffee breaks at Fjørheim beats everything

Fjørheim er stedet hvor navnet på veskemerket mitt kommer fra, og er mitt barndomsparadis. Jeg har vært på dette stedet hver sommer så langt tilbake jeg kan huske. Her var hele storfamilien samlet i sommerferien, og alle var velkommen innom - små og store, slekt og venner. Dette stedet har gått i arv helt fra min tippoldefar, Johannes Kongshaug, bygde denne hytta. Og nå er det pappaen min som eier denne sommerhytta i Trondheimsfjorden.

Her fikk jeg lov til å være lenge oppe om kveldene, og stadig lære nye ting av de voksne. Jeg elska at flere generasjoner var sammen, og delte oppgaver, måltider og minner sammen. Små og store. Hele døgnet.

Det var denne stemningen av frihet, samhold mellom generasjoner, og kreativitet som fikk meg til å hente navnet til veskemerket mitt herfra. Det er det jeg ønsker å skape med merket mitt; å stable på bena et prosjekt som kan hjelpe, og være med å gi verdighet til mennesker uansett bakgrunn og sted de kommer fra. Som bidrar til bedring av levestandard framfor utnyttelse av arbeidskraft.

Hvordan jeg skal få til det med et veskemerke? Det gjenstår å se, - for meg også. Men jeg har mine planer. Det blir spennende å se om det lykkes.

Fjørheim is the place where I got my brand name from, my childhood paradise. I´ve spent each summer here as long as I can remember. This cabin gathered my extended family together. Everyone was welcome around the dinner table - family, friends, young and old together.

The cabin has been passed down through generations from my great great grandfather, Johannes Kongshaug, built this place back in the early 1900s.

As a child during my summer vacation, I got to stay up late to enjoy the long norwegian summer nights. During the day I always learned something new from the older generations, or could play around at the beach jumping rocks, go fishing, or be creative and built something from the natural clay I found at the shoreline.

I loved the mix of generations together, sharing tasks, meals and memories together. 24/7. Feeling completey safe and with grownups all around me.

This is was got me name my brand after our family cabin.

I want to create a bag brand that helps bring dignity to people that make the bags, switch the focus over from the designer alone to show that each bag is a cooperation of a team. Where the designer is equally important to the seamstress who put the bags together.

How I will make this dream come alive? Im not sure yet, but I have some plans. This blog will let You know how it developes, step by step.

bottom of page